O tym, jak niebagatelny wpływ na zdrowie ma odpowiednia dieta powiedziano już bardzo wiele. Warto zadbać o zbilansowane posiłki z dużą różnorodnością warzyw i owoców. Jednak większość porad dotyczy zdrowia ogólnego. Co natomiast jeść, żeby mieć zdrowe kolana? Odpowiedź znajdziecie poniżej.

Ryby

Ryby, szczególnie te morskie, zawierają bardzo dużo kwasów omega-3. Ich obecność pomaga szybciej zwalczyć zapalenie stawów, a także przeciwdziałać jego powrotowi. Ponadto poprawiają ruchliwość stawów, a także dostarczają organizmowi witaminy D. Jej niedobór może prowadzić do osteoporozy i osteomalacji.

Pomidory

Pomidory są znane przede wszystkim dzięki likopenowi, czyli związkowi chroniącemu nasz organizm przed nowotworami. Jednak jego rola jest też bardzo istotna podczas walki z zapaleniem stawów. Dzięki temu, że ma właściwości przeciwutleniające, skutecznie powstrzymuje rozwój stanów zapalnych w organizmie.

Brokuły

Pomidory mają swój likopen, a brokuły sulforafan. Przeciwdziała on niszczeniu chrząstki stawowej, a także poprawia kondycję ścięgien. Dodatkowo także wspomaga usuwanie toksyn i substancji rakotwórczych z organizmu.

Nabiał

Nabiał jest jednym z głównych dostarczycieli wapnia, które odpowiada za budowanie mocnych kości. Białko zawarte w produktach mlecznych dorównuje temu pochodzenia zwierzęcego. Spożywanie nabiału jest bardzo ważne w przypadku dzieci, ponieważ ich kości dopiero się kształtują, a także u osób starszych, dlatego że z wiekiem stawy i kości ulegają coraz silniejszemu niszczeniu.

Sok pomarańczowy

Sok pomarańczowy jest jednym z podstawowych dostarczycieli witaminy C do organizmu. Jest ona nie tylko niezbędna w walce z przeziębieniem, ale także wytwarza kolagen, który odpowiada za budowanie chrząstki i poprawianie jakości stanu tkanki łącznej.

Zielona herbata

Z herbatą trzeba uważać, ponieważ zawiera w sobie teinę, która ma podobne działanie do kofeiny. Jednak wybierając zieloną możemy dużo zyskać. Zawiera ona w sobie bioflawoidy, które mają działanie przeciwzapalne.


Jak widać lista produktów, które mają pozytywny wpływ na kolana jest długa. Każdy z nich ma inny, ale jednakowo ważny wpływ na zdrowie kolan. Warto zadbać, aby wszystkie wyżej wymienione składniki znalazły się w naszej diecie.